dag 5 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Robin Stolk - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Robin Stolk - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Robinstolk

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 Maart 2011 | Ghana, Accra

dag 5
5.30: driftig op zoek naar een jachtgeweer, dan eten we vanavond haan!
Gelukkig nog even verder kunnen slapen.
Even wakker worden in de handmat en dan met Isaac naar Cape Coast, de grote stad.
Op zoek naar een internet cafe, kapper, simkaart en wat te eten.
Met de taxi waren we binnen 20 minuten bij het internet cafe. Isaac zet mij neer met mijn laptoppie en gaat zelf nog wat dingen regelen voor de loodgieter. Hij is zo terug.
Na een uurtje ben ik klaar met alle verslagen online zetten, email en het nieuws checken en wil ik eigenlijk wel naar de kapper, maar geen Isaac te bekennen.
Tegen de eigenaar van het internetcafe gezegt dat als Isaac komt hij moet zeggen dat ik naar de kapper ben.
Buiten een man aangesproken waar ik de kapper kon vinden. Hij heeft het bij de bakker gevraagd en die stuurde me de andere kant op. Hij liep netjes mee tot ik bij een steegje kwam. Ik moest over het riool stappen, langs een aantal geiten, zigzag langs huisjes en hutjes en toen kwam ik bij een houten (bus)hokje. Overal hingen posters van Amerikaanse rappers en van kale negers. Toen kwam de kapper, hij vroeg welk kapsel ik wilde, ik moest kiezen tussen allemaal (voor mijn gevoel dezelfde) kapsels die op de muur hingen. Na 10 minuten was ik vakkundig kaal geschoren en betaalde de beste man 2 cedi (1 euro).
Op zoek naar Isaac, een simkaart en wat te eten.
Een simkaart en wat te eten lukt wel, dat kan je overal kopen. Maar probeer Isaac maar eens te vinden.
Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Vergelijk het met een voetbalveld vol bruine konijnen. Probeer dat ene konijn maar eens te vinden.
SImkaart gekocht en wat te eten. Daarna een rondje over de markt gelopen, ben zelfs een blanke tegen gekomen! Maar geen Isaac.
Bellen kan ook niet, ik heb zijn nummer niet.
Dan maar naar huis op zoek naar een taxi. Voor minder dan een euro was ik thuis.
Even een douche genomen en met pa naar het dorp gelopen voor een biertje. Na een uurtje kwamen met moeder en Isaac (die was inmiddels ook thuis) om uit eten te gaan.
Foefoe met "bushmeat" en pindasoep. Bushmeat was duurder dan kip, dus we waren benieuwd wat het nou was. Het bleek een soort gordeldier te zijn, maar t was wel lekker!
Toen we thuiskwamen bleek dat Isaac een modem had geregeld om te internetten, dat is mooi dan kan ik naar Barcelona-Arsenal kijken!
Dat bleek inderdaad te mooi om waar te zijn. Ik kon 20 seconden kijken, en daarna liep die 20 seconden vast.
Ik kon dus maar de helft volgen. Heel vervelend.
2e helft ben ik naar het dorp gegaan, ik wist dat de wedstrijd "ergens" werd uitgezonden.
Een dorpeling bracht me naar een soort garage 200 meter het bos in. Ik stapte naar binnen en zag meteen dat ik de enige blanke was tussen ongeveer 150 fanatieke voetbalfans.
Bij elk balcontact van Arsenal gingen ze compleet uit hun dak. Ik zag er een stuk of 20 maar aan de andere kant van de zaal met Barca shirtjes en petjes.
Toen ik er 10 minuutjes was scoorde Arsenal de 1-1. Het dag ging eraf! Het was net een ontsnapte kudde apen in paringstijd op zoek naar een vrouwtje. Ze gingen helemaal los.
Na een aantal minuten was het weer rustig en kreeg van Persie een rode kaart. Het is maar goed dat ik geen Ghanees spreek, want er kwamen een de toon te horen heel wat scheldwoorden voorbij.
Toen Affelay erin kwam kreeg ik veel reacties uit de zaal. "he is from your country" hoe ze dat weten? maar ze hadden we gelijk.
Barca won, en al discusserend gingen de jongens naar huis en ik ook.
Ik werd begroet door de hond "rock".
De kip "Josefien" en de haan zaten samen op de stoel, ze hebben vriendschap gesloten.
Ik voeg een foto toe van Josefien en de haan.
We hebben nog geen naam voor de haan, wie verzint de leukste naam? ideën achterlaten bij reacties, zet wel je eigen naar erbij dan weet ik wie de naam heeft verzonnen.
Harry Haan is niet goedgekeurd...
Zaterdag maak ik de naam van de haan bekend!

  • 09 Maart 2011 - 14:09

    Tessa:

    Hoi Robin,
    Erg leuk om je verhalen te lezen:)
    Heerlijk zo'n hangmat daar zal je zeker nog veel van genieten, zeker nu je nachtrust wat korter is dan normaal door die haan. Een leuke naar ik zal hier in je klasje eens navragen of ze een leuke naam weten;)
    Geniet er lekker van lees je nnieuwe verhalen van de week weer.
    Laat je weten welke naam er hier uit is gekomen.
    -x-

  • 09 Maart 2011 - 18:03

    Lisa:

    Heee lieve Robin!

    Met veel plezier heb ik tussen de tentamenstress door je verhalen gelezen. Wat leuk om te lezen allemaal man! Beter plaats je meer foto's binnenkort, van 't huis en de omgeving enzo (en je inmiddels vast al bruine kop), ben heel erg benieuwd!

    Dikke kus en geniet van je soep
    xx

  • 09 Maart 2011 - 18:56

    Peter:

    Een hoop lawaai wat vreselijk op je zenuwen werkt? Dat moet Gordon zijn.

  • 09 Maart 2011 - 20:03

    Mascha:

    Hey Robin,

    Super leuk je verhalen:) ga zo door met schrijven!!
    en een leuke naam... ga dr is over nadenke:P ben benieuwd wat t wordt(A)

    Succes nog daar en k lees je volgende verhaal wel weer;)

    Liefs, Mascha

  • 09 Maart 2011 - 23:07

    Thijmen:

    Hee robin,

    Even voor de verduidelijking: we hebben nu een hond; rock, een (verschrikkelijk lelijke)kip; josefien en een haan? en hebben we ook nog de huisslaaf? leuk man! altijd al willen hebben! komen er nog meer huisdieren?
    misschien is het leuk om isaac is een foto te laten maken van jullie voor het huis of op de veranda?

    vond het leuk je weer even gesproken te hebben vanmiddag. (je was er vanavond ook maar toen had ik het te druk met mn buikspierplezier op mn werk) bellen lukt niet zo goed, want er word nooit opgenomen.

    heb idd die kaart opgehaald bij het postkantoor. ook is via de post mama dr gratis aangevraagde pakje tempo zakdoekjes binnen gekomen. xD

    zeg maar tegen ma dat ik dr mis want ik verslaap me de laatste dagen telkens haha.

    Wat vinden jullie van de namen: kentucky of herman?

    ik kijk alweer uit naar je volgende story! groetjes van thijmen

  • 10 Maart 2011 - 11:14

    Yvonne:

    Noem die haan Tom :-)

  • 10 Maart 2011 - 14:24

    Maris.:

    Ha Robin,
    Al lachend zit ik je geweldige reisverslagen te lezen.
    Hebben ze daar in de kroeg ook "duikbootjes" of jij weet??

  • 10 Maart 2011 - 15:30

    Anoniempje:

    naam voor het haantje: De voorste.

  • 10 Maart 2011 - 15:30

    Marijke:

    De beste naam is uiteraard Arie .... !

    Groeten!

  • 11 Maart 2011 - 17:31

    Sanne:

    Oeeh ik ben het met Tessa eens! Leuk om je verhalen te lezen!
    Moet zeggen dat het lastig is om een naam te bedenken voor n haan.... haha

  • 15 Maart 2011 - 08:12

    Emily:

    Henry! =D

  • 30 Maart 2011 - 11:22

    Nick:

    hoi waneer kom je weer een keer nog de school gr nick van scheppingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Robin

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 32939

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 30 Juni 2011

Reis

13 Augustus 2013 - 30 November -0001

#2

Landen bezocht: