Wilde dieren - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Stolk - WaarBenJij.nu Wilde dieren - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robin Stolk - WaarBenJij.nu

Wilde dieren

Door: Robinstolk

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nog steeds met een van de lifters samen, aangekomen in queenstown. Het walhalla voor de backpacker. Kan je ALLES doen. Bungeejumpen tot skydiven tot kanoen, raften, skieen, noem het maar op!
Toen wij aankwamern begon het winterfestival, een soort koninginnenacht, maar dan eindigend met vuurwerk. Erg leuk.
Daarna naar de bar, jas opgehangen en aan een tafel gaan zitten samen met 4 engelsen die we hadden ontmoet. Leuke avond gehad tot we naar huis gingen.
Waar is me jas? Met me camera, zonnebril etc.?
Nergens te vinden. Volgende dag aangifte doen en nieuwe jas kopen, want het is super koud. -3 !
Handschoenen ook weer gekocht en nog even genoten van een aantal "studentiokze" optredens en een straatartiest.
Besloten geen levensgevaarlijke dingen te doen, ook i.v.m. de financien.
Volgende dag opweg nar "Milford Sound"
Gehoord dat dit het Scandinavie van Nieuw-Zeeland is. Met fjorden, zeehonden, sneeuw en kou.
Komen we eindelijk aan, is het hondenweer. Regen en nog eens regen.
Toch maar de boottrip genomen, we kregen korting omdat er geen hond kwam. (geen idee waarom ze t hondenweer noemen.)
Wat een geweldige tocht! Omdat het regende kwamen er honderden watervallen via de bergen/fjorden naar beneden! Schitterend gezicht. Zeehonden gezien en leuke chinezen ontmoet. Toch nog een leuke dag!
Nu opweg naar t zuiden. Ik ben al in het meest noordelijke plekje van Nieuw-Zeeland geweest, dus mag het meest zuidelijke plekje niet ontbreken.
Op naar Bluff!
Onderweg mooie en leuke dingen gezien. Eenmaal blij Bluff kwamen we erachter dat het meest zuidelijke puntje werkelijk ergens midden in de weilanden lag.
Volgende dag daarheen, door de koeienstront wandelen op 1 stom bordje te zien, maar we zijn er wel geweest!
Dagen erna zijn we door het gebied "Caitlin" gereden. Mooi kustgebied waar veel pinguins, zeehonden, zeeleeuwen en vogels wonen.
Gestopt bij een mooie plek waar je fossielen van planten kon zien, erg gaaf om bomen, takken en struiken in steen te zien. De pinguins waren helaas nergens te bekennen.
Daarna naar een klein strandje waar je zeeleeuwen zou kunnen zien.
Uiteraard waren deze beesten ook nergens te bekennen.
Maar.. Uiteindelijk zagen we er 1.
Afstand houden en foto's maken, niet met mijn camera, want die heb ik niet meer. Gelukkig had mijn duitse vriend een goed camera'tje.
Erg grappig detail: als je te dichtbij komt begint een zeeleeuw te grommen en laat hij ze tanden zien. dus: NIET DOEN! Ze schijnen ook aardig te kunnen bijten.
Nog 5 dagen te gaan, wat gaan we doen? Bergen en kou? SNOWBOARDEN!
Jammer dat er geen sneeuw ligt...
Dus dan maar wat anders, we hoorden dat je in het noorden; Kaikoura walvissen, dolfijnen en zeehonden kon zien.
Met de spacemobiel ernaartoe gecrossed en eerste dag een wandeling gemaakt over de rotsen van de kust.
Daar zaten kolonies zeehonden, daar is Pieterburen jaloers op!
Echt ontzettend veel! super gaaf om te zien.
's Middags walvistour geboekt. Zonnetje scheen, zee was erg rustig dus goede kans om walvissen te zien.
Gemiddeld zie je op een cruise 1 a 2 walvissen en als je geluk hebt soms dolfijnen.
Ik heb 8 walvissen, zeehonden, albatrossen en dolfijnen gezien.
Zelfs de gids was enthousiast, dit maakt die zelden mee!
Volgende dag naar Christchurch gereden zonder de duitser omdat binnen 2 dagen mijn vlucht ging naar Auckland.
Na de aardbevingen ziet deze stad er echt uit als een spookstad! Hele binnenstad is afgesloten en overal zie je ingestortte gebouwen. Niet gezellig, wel indrukwekkend.
Nu in Auckland aan het wachten tot mijn vlucht gaat.
19.50 uur lokale tijd, 10 voor 10 's ochtends nederlandse tijd vertrek ik van AUckland naar Brisbane (Australie).
Duurt 3 uur en even wachten om naar Taipee (Taiwan) te vliegen. Hier ben ik 6 uur 's ochtends en vertrek ik weer 10 uur 's avonds. Dus ik ga even de stad in. Kijken hoe Taiwan is en hoe het mogelijk is dat alle spullen die je in Nederland koopt gemaakt zijn in China of Taiwan. Ik heb een wegwerpcamera gekocht dus binnen 2 weken kan ik die foto's ook terugkijken.
van Taipee naar Bangkok (Thailand) en dan naar Amsterdam waar ik 9.15 uur land. Voor de liefhebber: Vluchtnummer CI 0065.
Tot over 2 dagen!

  • 10 Juli 2011 - 07:18

    Margo:

    Ik ga je verhalen missen.
    Welkom thuis.

  • 10 Juli 2011 - 12:55

    Serge:

    Tja en dan ben je thuis en dan herken je je eigen buren niet meer. Of was het omdat het met drie vrienden op de fiets toch veel gezelliger is :)

    Leuke verhalen. Dank!

  • 10 Juli 2011 - 19:16

    Flip:

    Je hebt een hoop meegemaakt. Nu alle foto's inplakken of er een mooi boek van maken. Bedankt voor alle mooie verhalen.

  • 11 Juli 2011 - 13:06

    Chiel:

    Hey man echt tof, klinkt heel leuk en vooral bekend. Die grote rugzak staat in Queenstown toch?

  • 11 Juli 2011 - 17:13

    Sophie:

    dat was het dan, einde van je mooie en indrukwekkende reis!
    en dus ook het einde van mijn enorme lachbuien om jou geweldige verhalen!
    balen hoor..
    maar welkom thuis!=D

  • 13 Juli 2011 - 17:38

    Roos:

    heey robin wat een leuk verslag de hele tijd . supper leuke foto,s

    van roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Robin

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 32933

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 30 Juni 2011

Reis

13 Augustus 2013 - 30 November -0001

#2

Landen bezocht: