Zuiden van Thailand - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Robin Stolk - WaarBenJij.nu Zuiden van Thailand - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Robin Stolk - WaarBenJij.nu

Zuiden van Thailand

Door: Robinstolk

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Pahia

Na Laos samen met Ruben en Matthijs naar het zuiden toe!
De nachtbus genomen naar Bangkok (goede keus, met stoelmassage) en daar om 5 uur 's ochtends aangekomen. Wat een ramp, we konden namelijk pas om 18.00 uur de bus richting t zuiden pakken. Hele dag Bangkok te gaan met weinig slaap en Ruben die zich niet lekker voelt.
Onze spullen en Ruben gedropt op een ligbedje in een restaurantje en samen met Matthijs de stad ingegaan. Na een cursus afdingen kreeg Matthijs er lol in en hebben we heel wat verkopers het leven zuur gemaakt.
Tijdens een wakker momentje van Ruben hebben we gezamelijk een voetmassage genomen. Om 18.00 uur mochten we eindelijk weg. Het was 8 uur rijden dus we kwamen om 4.00 uur midden in de nacht aan op een verlaten haventje. Om 7 uur zou de bout gaan. Ruben heeft heerlijk als een zwerver op een bankje geslapen en Matthijs en ik hebben gekaart tot de boot vertrok.
Heerlijke bootreis met zonsopgang en een prachtig uitzicht.
We hadden in Bangkok een boeking gemaakt voor het eiland Koh Tao om daar een duikcursus van 4 dagen te volgen. Hier kregen we 5 nachten overnachting bij in een strandresort. We wisten dus dat we goed zaten de komende dagen.
Eenmaal aangekomen bij het resort dachten we dat we in op filmset aangekomen waren.
Wat een paradijs! Aan het strand, zwembadje, coctailtje, zonsondergang met een prachtig uitzicht. Wat een leven!

Wat hebben we het rijk dat we dit kunnen doen, prachtig!
Omdat we om 11 uur in de morgen aankwamen zijn we dezelfde dag al begonnen met de duikcursus.
Eerste dag alleen theorie, tweede dag oefenen in het zwembad en de derde dag echt duiken. 2 keer zelfs. Vierde en laatste dag 6 uur 's ochtends opstaan, 2 duiken maken en een theoretisch examen.
Om 2 uur waren we klaar en gingen we naar de bar.

Maar wat is dat mooi, de onderwaterwereld! Het koraal was al flink aangetast door alle beginnende duikers. Maar de vissen waren prachtig! Ik zat gewoon in de film "finding nemo"!
Ik heb Nemo gezien, zijn vader, die ene vergeetachtige "dora"? En alle beesten uit het aquarium ook die ene met al die littekens. Die grote zwart wit gestreepte vis met die sprieten. Ook grote enge vissen en grote groepen barracuda's. Super gaaf.
Het ademen onder water is wel een beetje gek.
Je bent namelijk ruim 15 meter onder water en je kan "gewoon" ademen. zelfs zonder duikbril, dus met je neus gewoon open kan je normaal ademen, je ademt namelijk alleen door je mond, je gebruikt je neus helemaal niet. Best raar, probeer het maar eens, houdt je neus dicht en adem alleen door je mond. En dan bedenken dat je dat 20 minuten onder water doet terwijl je naar tropische vissen kijkt.
Heel erg gaaf.
Volgende dag uitslapen en hele dag op het strand "chillen" met een grote groep Hollanders. Leuke studenten uit Utrecht en een groep meiden uit Leiden. Heel gezellig mee gehad.
De dag daarna zijn we vertrokken naar een ander eiland, Koh Pangang.
Dit eiland staat bekend om zijn feesten. Namelijk de "full moon party".
Een groot feest op het strand, waar ongeveer 30.000 mensen op af komen.
Hier staat Thailand bekend om, engelsen die teveel drinken en drugs gebruiken. Maar toch wilden we het meemaken!
3 dagen rondgehangen op een heerlijke plek en gebruik gemaakt van het zwembad van de buren omdat ons (goedkope) resort geen zwembad had.
Eerste avond naar een "Pool party" geweest. Dit is een groot feest bij een zwembad waar iedereen elkaar natspettert en het dus niet erg verstandig is in je nette pak te komen.
Matthijs was gekomen op zijn blote voeten, want de avond daarvoor waren zijn slippers gepikt. Voor 5 euro heeft hij terplekke nieuwe slippers gekocht.
Maar omdat Ruben en ik al in het zwembad lagen wilde Matthijs ook een duik nemen.
Shirt uit, nieuwe slippertjes netjes neergelegd en hup het water in.
Na een snelle duik kwam Matthijs weer boven en tot de ontdekking dat zijn slippers verdwenen waren!
Hij heeft nog 5 minuten gezocht maar kon ze niet meer vinden.
10 minuten later zag ik Matthijs praten met een dronken engelsman (hoe kan het ook anders) en raad eens wat hij aan zijn linkervoet had....
Matthijs zijn nieuwe slipper.
Maar........ Meneer de engelsman geloofde niet dat de slipper aan zijn linkervoet de slipper van Matthijs was, dus hij wilde hem niet uit doen. En als die dat wel zou doen had die nog steeds zijn rechter slipper niet.
Dus arme Matthijsje ging op zijn blote voeten weer naar huis.
En toen was het zo ver!
18 mei 2011, Full moon party.
Lekker BBQ'en bij ons resort, biertjes gedronken en om 22.30 namen we een tuktuk naar het strand.
We waren vrij laat, het was al ontzettend druk en de eerste engelsen lagen al knock out.
Wat was dit in hemelsnaam!
Een enorm groot feest, ontzettend druk en overal super gevaarlijke, maar hele vette dingen te doen.
Zo heb je een groot brandend spingtouw die 2 Thaise mannen ronddraaien waar je kan touwtje springen.
Natuurlijk zag je een paar engelsen gigantisch onderuit gaan en brandend hun weg naar de zee zoeken.
Een limbodanswedstrijd met een limbopaal die in brand staat, IDIOOT!
Iedereen was de hele avond ontzettend aardig voor elkaar, en feest lekker tot de zon weer opkwam.
Matthijs op zijn blote voeten waren we al vrij snel kwijt. Die bleek al eerder naar huis te zijn gegaan. Ik heb nog een rondje over het strand gelopen om te kijken of ik hem kon vinden. Geen Matthijs, maar wel een afgezet stuk op het strand waar matjes lagen. Voor 2 euro kon je hier je roes uitslapen. Geniaal bedacht!
We waren met een enorm grote groep Nederlanders. Utrecht, Leiden, Gouda, Haarlem, Amsterdam, Breda. Alle steden waren aanwezig.
Super gezellig en dus zijn we tot ik de kleine uurtjes doorgegaan.
Volgende dag redelijk laat wakker geworden, en de dag daarna heb ik de bus gepakt naar Cambodja.
Duurt eventjes, maar dan heb je ook wat.
Cambodja is werkelijk prachtig. Je kan ik Amerikaanse dollars betalen, of in het lokale geld.
Het is even duur, soms zie je wel eens dat je meer betaald als je in dollars betaald, maar dat was niet het geval.
Hier ben ik naar de wereldberoemde? tempels van Ankor geweest.
Prachtig om te zien en leuk om te weten dat hiet de film "Tomb raider" (met Angelina Jolie) is opgenomen.
Veel leuke dingen op de nightmarkt gekocht die ik naar huis heb gestuurd. (rekening volgt, Peter)
Mijn volgende verhaal is vanuit Nieuw-Zeeland, ik ben benieuwd...

• 30 Mei 2011 - 06:01

Mama:

Zeker rijkdom dat je dit allemaal kan meemaken. Ben blij dat je het waardeert. Nu Nieuw Zeeland, een hele andere wereld. Afkikken denk ik.
    kus.

• 31 Mei 2011 - 18:46

Peter:

Toegepaste psychologie les 1: neem een stagair ( het liefst 1 onderwijsassistent), help hem, laat hem slagen en daarna doet hij voor altijd boodschappen voor je. Al is het aan de andere kant van de wereld. Great job m8 !!! Hoewel ......ik heb nog nix binnen ;-(
    Zoek je nog n sponsor?

• 02 Juni 2011 - 12:59

Bas:

Hee Robin,

Echt vette verhalen kerel!

• 06 Juni 2011 - 09:47

Annemieke:

Wat maak jij een leuke reis en wat heb je een hoop plezier. Had eigenlijk ook niet anders van je verwacht! Een groot feest en tussendoor wat cultuur. Goed gedaan, jochie. Geniet van Nieuw Zeeland, en volg het spoor van The Lord of the Rings.

• 06 Juni 2011 - 20:33

F'lip:

Hoi Robin, blijf lekker genieten van je wereldreis. Je reisverslagen zijn leuk om te lezen. Let op jezelf.