china - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Robin Stolk - WaarBenJij.nu china - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Robin Stolk - WaarBenJij.nu

china

Door: robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Juni 2014 | Mongolië, Ulaanbaatar

China is een land waar je veel over hoort maar eigenlijk niets van weet. Ik vloog van Calcutta naar Kunming, een stad in het zuiden. Niet omdat ik zo graag naar Kunming wilde, maar die vlucht was gewoon het goedkoopst. Google had al verraden hoe ik bij een goedkoop hostel moest komen, nog best lastig met alles alleen maar in Chinees, gelukkig zat er een behulpzame chinees in de bus met een app "chinees-engels" op zijn telefoon. Het hostel was relatief makkelijk te vinden, kostte amper 2 uur. Werkelijk een prachtig hostel, zelden zo schoon gezien, wat een verschil met india! Voor 4 euro had ik een bed in een 8-persoons dorm. Het Chinese eten kost ongeveer een euro voor een grote bak noodles. Dat is ook bijna het enige te krijgen, wil je naar China dan hoop ik dat je noodles lust.
De stad oogt westers, mooie straten, hoge gebouwen, niet extreem druk maar wel altijd mensen op de weg. Opvallend is het aantal elektrische snorbrommers. Zelfs de mensen ogen westers, hun haastige manier van reizen, de manier van kleden, iedereen zit met zijn telefoon. Het enige verschil is dat ze chinees zijn.

De stad mag dan westers ogen, de chinese invloeden zijn er genoeg. Er staan tempels, prachtige gebouwen en vooral overheidsgebouwen hebben chinese architectuur.
Na een dag vol nieuwe invloeden sprak ik al aardig chinees (ni hau = hallo en xie xie = dankjewel)
De lokale markt heeft de meeste invloed gemaakt, naast exotische groenten en vruchten kan je allerlei levende beesten kopen. Kippen, eenden, ganzen maar ook kikkers, slangen, schildpadden, alle soorten vissen en insecten. Het is waar: chinezen eten werkelijk alles!

Na 2 dagen was het tijd om te verkassen naar Chengdu, dus een kaartje voor de nachttrein gekocht. Instant noodles, drinken en appels ingeslagen en mijn plekje op het bovenste bed van de 3 in de coupé ingenomen.
Rechtop zitten gaat niet, dus beetje liggen en door de trein wandelen gaat prima. Heet water kan je gratis pakken dus noodles zijn lekker.

In Chengdu naar een panda-broedplaats geweest. Dit is eigenlijk een dierentuin maar dan met alleen maar panda's. Wel vette beesten, enige wat ze doen is zitten, slapen en bamboe eten.
Paar dagen later naar Xi'an, mooie stad waar vlakbij het terracotta leger onder de grond is ontdekt. Natuurlijk heb ik dat bekeken, mét korting want ik heb een studentenkaart. HvA bedankt!

Vanaf Xi an naar Beijing. Zat in een super leuk guesthouse, veel mensen leren kennen, wezen stappen en de stad en omgeving verkent.
Na anderhalve week op mijn visum voor Mongolië te hebben gewacht (Rusland lukte niet) de bus en trein naar Mongolië gepakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

#2

Begonnen met mijn ouders in vietnam, eindigend in.....?

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

china

31 Mei 2014

nepal

25 April 2014

India

19 Maart 2014

india

23 Februari 2014

fillipijnen en borneo
Robin

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 2189
Totaal aantal bezoekers 32899

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 30 Juni 2011

Reis

13 Augustus 2013 - 30 November -0001

#2

Landen bezocht: