india - Reisverslag uit Jodhpur, India van Robin Stolk - WaarBenJij.nu india - Reisverslag uit Jodhpur, India van Robin Stolk - WaarBenJij.nu

india

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 Maart 2014 | India, Jodhpur

Volgende bestemming India!
Vanaf Borneo een ticket gekocht, eerst naar Kuala Lumpur en dan naar Kolkata, het oosten van India.
Eenmaal op het vliegveld tijdens het inchecken kwam ik erachter dat een visa on arrival pas over een aantal maanden mogelijk is, dus dat ik niet naar India kon. Jammer dan, ik regel wel even een visum in KL, dan ga ik over een paar dagen. Een flinke rit naar de ambassade leverde mij de informatie op dat de enige plek om een visum naar India te regelen Bangok is. Diezelfde avond nog een nachtbus naar Bangkok gepakt om er vervolgens achter te komen dat het aanvragen 9 werkdagen duurt, + 2 dagen weekend is dus 11 dagen wachten.
Waar kan je beter wachten dan op een tropisch eiland? Geloof me, na zoveel maanden heb ik dat eigenlijk wel gehad. Dus na 5 dagen op een eiland (koh Chang) weer naar Bangkok om iets anders te gaan doen, geen idee wat. nog geen 5 minuten nadat ik aangekomen was kwam ik Jasper tegen, een jongen die ik ken uit Gouda en ook in Indonesië tegen ben gekomen. Hij heeft een eigen motor en reist daarmee door Azië. Maar hij zou over 2 dagen naar Myanmar gaan, en dat kan niet op de motor, dus hij laat hem een maand in Bangkok staan. Als ik interesse heb mag ik hem lenen...
Volgende dag samen met Jasper een verlaten hotel opgelopen (60 verdiepingen) vette ervaring en dag erna besloten dat ik zijn motor ging gebruiken. Hij is naar het vliegveld gereden met mij achterop en vanaf daar zou ik verder rijden. Kanchanari was mijn plan, zo'n 200 km, dus uurtje of 2.
Enige puntje van kritiek, ik heb nog nooit motor gereden (het was zo'n harley achtig ding) en geloof me, motor leren rijden in het spitsuur in bangkok is een uitdaging...
Kanchanaburi kwam ik bij lange naar niet, ik zat ergens halverwege in weilanden en kleine dorpjes. Eindelijk in een groot dorpje hadden ze 1 hotel. Bamboo Inn.
Klinkt prima. Eenmaal aangekomen leek het net een slechte Hollywood film. Het was net een grote schuur met een beide kanten gordijnen met een eigen parkeerplaats en kamer.
De kamer was fantastisch! Groot bed, ligbad, airco, massagetafel. Wat een luxe! Toen ik de prijslijst zag werd me veel duidelijk. De kamer was te huur van 18-12 uur of van 24-12 uur.
Het ging dus om een bordeel! Maarja een super deluxe kamer voor 500 baht (12 euro) kan mij t schelen
Heerlijk in bad gegaan 2x en geslapen als een prinses, zonder prostituees ;)
Volgende dag binnen 3 uur kanchanaburi bereikt en daar 2 dagen gespendeerd om weer terug te keren naar Bangkok, jasper zijn motor te parkeren, mijn visum op te halen en een vlucht te boeken naar New Delhi. Leek me toch makkelijker dan kolkata.
Eenmaal in Delhi 2 gasten ontmoet om een taxi mee te delen, en met een van die gasten een guesthouse opgezocht en in een lokaal tentje "Thali" gegeten. Dit is een aluminium bord met 3 vakjes voir verschillende saus en daarbij krijg je 3 chapati en rijst en ui. Alles voor 70 rupi (85 cent)
Bier is officieel niet te krijgen. In een bar kan je het krijgen in een kartonnetje, zodat de politie het niet kan zien. Vroeg gaan slapen want kwam laat aan. Volgende dag was de eerste dag in India. Toen ik uit mijn hotel stapte werd ik overreden door een motor, die mij tegen een koe aanduwde en waardoor ik vervolgens in een kraam met druiven landde die toevallig voorbij kwam lopen.
De straten zijn vrij smerig en geregeld uit bepaalde hoekjes komt er een lucht van urine voorbij. Straten zijn vergelijkbaar met myanmar of fillipijnen maar dan veeeeeeeeel drukker en overal spreken mensen je aan, wat je totaal niet hebt in zuid oost azie (behalve de heel toeristische gebieden)
Veel gehoord over scams en oplichters dus ik regel alles zelf. Kaartjes voor de trein op het station en tripje naar de Taj Mahal kan ik ook zelf regelen. Op internet staat dat het 2-3 uur met de trein is dus ik ga ervan uit dat als ik 9 uur wegga ik rond 10 uur savonds terug kan zijn. De trein kostte 1 euro en ik zat in de 3e klas. Nog net niet tussen de geiten maar deelde wel een 1 persoons stoel met 3 personen (niet overdreven)
Ook duurde deze rit 6 uur en toen ik de gps op mijn telefoon checkte bleken we niet naar maar van de Taj Mahal af te rijden. Snel uitgestapt en vanuit een klein dorpje een bus gepakt. Die zette mij af in het dorp Agra. Inmiddels was het half 8 savonds, dus moest ergens slapen. Enige hotel was een luxe hotel voor 1500 rupies, 20 euro. Dat heb ik weten af te dingen naar 10 euro en de volgende dag een tuctuc chauffeur gebeld die me de hele dag rondreed. Taj Mahal is gewoon een groot gebouw. Lang niet zo indrukwekkend als zou moeten, maar dat zal ongetwijfeld meer aan mij dan aam de Taj Mahal liggen. Besloten om de bus naar Delhi terug te nemen. De bus kost 1 rupie per kilometer, waar je dan ook bent.
Nog een dag in Delhi gebleven om daarna de slaaptrein naar Ajmer te nemen. Vanaf Ajmer naar Pushkar wat bekend staat als hippie dorpje. Veel backpackers en DE ideale plek om Holi te vieren (color festival)
Het feest was op een groot plein in het midden van het dorp en staat gelijk aan het brein van de gemiddelde Indiër. 1 grote chaos!
Iedereen danst op keiharde techno en gooit met poeder, waterpistolen schieten gekleurd water en aan het einde van het feest werden zelfs verfblikken open getrokken. Het begon om 8 uur sochtens en eindigde 14.30 uur. Tshirts weden kapit gescheurd en over de stoomkabels gehangen zodat het net een grote waslijn leek. Koeien werden uit de menigte gehouden maar het kon niet voorkomen worden dat alle koeien wel een kleurtje hebben.
Mannen lopen hand in hand. Niet omdat ze voor feyenoord zijn, maar omdat dat een teken van vriendschap is, ziet er heel gay uit maar is normaal. Wel wennen om 2 mannen met een baard en een snor in een jurk hand in hand te zien lopen. Maar het is India dus wat wil je.
Ik blijf nog 3-4 weken in India om daarna door te gaan naar Nepal, binnen een paar dagen staat een trekking door de woestijn op kamelen op het programma, daarna de dalai lama en de ganges bezoeken, het zal mij benieuwen...

  • 19 Maart 2014 - 18:10

    Mama:

    Leuk verhaal weer; erg gelachen om je landing in de druiven kraam.

  • 20 Maart 2014 - 11:13

    Jolanda Van Dongen:

    Hoi Robin,
    Via FB van je vader op dit verhaal terecht gekomen. Wat een heerlijke belevenissen!!! Ik heb er in de Lange Dwarsstraat in Gouda smakelijk om zitten lachen.
    Wij hebben tijdens de 2de dag van een reis van 3 maanden per ongeluk het holi-festival in Delhi meegemaakt. Fantastische ervaring. En ik moet eerlijk zeggen dat ik tranen in mijn ogen kreeg van de schoonheid van de Taj Mahal.
    Heel veel plezier en ook een beetje succes met het reizen door India :-)

  • 20 Maart 2014 - 22:33

    Thijmen:

    Epic verhaal!!!

  • 24 Maart 2014 - 01:16

    Henk Zwijnenburg:

    Ha Robin,
    Altijd al gedacht om India niet aan te doen. Je verhaal bevestigd mijn vooroordeel: vies en druk en voor de Taj Mahal hoef ik het ook niet te doen. Kan een glimlach niet onderdrukken als ik je verhaal lees. Hoop in je volgende stukje te lezen wat India de moeite waard maakt dat je er nog 3-4 weken wil blijven.
    Fijne reis verder door India.
    Hartelijke groet, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jodhpur

#2

Begonnen met mijn ouders in vietnam, eindigend in.....?

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

china

31 Mei 2014

nepal

25 April 2014

India

19 Maart 2014

india

23 Februari 2014

fillipijnen en borneo
Robin

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 32875

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 30 Juni 2011

Reis

13 Augustus 2013 - 30 November -0001

#2

Landen bezocht: